Home » Variasi » Tahukah Anda? » Tips Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan
Tips Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan

Tips Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan

Masalah jerawat seringkali berlaku kepada remaja dan begitu juga kepada diri saya. Disini saya ingin berkongsi berdasarkan pengalaman diri saya sendiri bagaimana saya berjaya mengurangkan masalah jerawat yang teruk sebelum ini.

Saya sememangnya mengalami masalah jerawat yang teruk ketika saya di sekolah menengah. Bermacam-macam ubat saya beli dan bermacam-macam pencuci muka saya pakai. Namun masalah jerawat yang saya alami juga tidak dapat diatasi.

Saya mempunyai masalah jerawat yang teruk bukan jerawat yang kecil-kecil biasa tu tapi yang jenis bernanah. Mungkin sebab itu sukar untuk mengatasi masalah jerawat yang saya alami.

Mungkin saya boleh klasifikasikan masalah jerawat saya dengan gambar ini.jerawat Tips Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan

Saya mengalami masalah jerawat sebijik macam gambar ini. Namun jerawat yang teruk ini saya dapat atasi sekarang.

Apa yang saya lakukan untuk mengatasi masalah jerawat:

Saya ke farmasi dan meminta ubat jerawat. Penjual farmasi menasihati supaya membeli ubat yang jenis makan bukan jenis sapu. Ini kerana jenis jerawat sebegini hanya dapat diatasi dengan rawatan dalaman.

Jadi dengan nasihat tersebut dia memberi pilihan sama ada mahu yang murah atau yang mahal. Keputusan diambil saya membeli ubat yang berharga RM1 sebiji.

Ubat ini perlu dimakan sebiji sehari dan saya menelan pil ini selamat 2 bulan bermakna lebih kurang 2 bulan = +-RM60 saya berjaya menghilangkan jerawat yang teruk ini.

Jerawat jenis bernanah ini seperti gambar diatas saya berjaya hilangkan dan jerawat-jerawat biasa masih ada ;).

Boleh dikatakan ini jerawat batu kot. 

Kesan dari jerawat ini saya menjadi tidak hensem icon wink Tips Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan tapi saya berhati mulia. kehkehkeh

Dapatkan nasihat doktor juga adalah perlu untuk mengatasi/hilangkan masalah jerawat anda

38 comments

  1. hai. boleh tolong emailkan tak ap nama ubat itu. sy mnghrp sgt. study pn susah dgn jerwat mcm ni.

  2. Apa ubat utk asalnya dari jerawat, tapi bila dah tak sakit, dia tanak surut dan jadi keras. Trus cacat nampak mcm ada benjol kecik. Taktau nk pilih ubat apa. Tolong hantar solution ke

  3. macamane plakklu jerawat kat belakang badan? ada orang cakap pakai param perempuan bersalin 2 buleh…tp aku lum cube lg…nak tnye ngan sesape yg pernah cube…tlg E-mail kat aku…nazaina_adc@yahoo.com tengkiu….

  4. apa nama ubat tu?
    email bleh?
    thanks!!

  5. Apa ubat utk asalnya dari jerawat, tapi bila dah tak sakit, dia tanak surut dan jadi keras. Trus cacat nampak mcm ada benjol kecik. Taktau nk pilih ubat apa. Tolong hantar solution ke trustybob70@yahoo.com

  6. blogwalking gan. Nice story. Klo berkenan kunjung balik ya

  7. rse nk try la cri ubt yg korg suggest ni. jrwt ku mula nek la. nk keje pon xconfident je nk meet customers. haishh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Scroll To Top